söndag 7 november 2010

I eftermiddags var

gubben och jag på dop och det var en glad och sprallig liten kille som döptes. Hans storasyster(6 år) sjöng några barnsånger. :-)
Efter dopet i kyrkan så var det fika i bygdegården.
Prästen som döpte pojken kom till vår församling bara för detta dop. Hon jobbade här förut och begravde pojkens farfar(innan han och hans syster var född), döpte även hans syster.
Hon begravde även min mamma och fick jättebra kontakt med min pappa då. Hon hjälpte min brorsdotter att sjunga första versen i psalmen "Den blomstertid nu kommer" för farmor framme vid kistan. Denna präst kände igen mig och gubben och frågade hur det var med oss.
Tror ni att hon var omtyckt som präst?
Ska tillägga att vi träffade henne första gången vid en väldigt kär bekants begravning och hon fick även bra kontakt med min mamma och mamma tyckte väldigt bra om henne.
Innan vi åkte på dopet så skjutsade vi hem tomtarna.
När gubben och jag kom hem hamnade vi vid köksbordet och varsin dator. Och TV var naturligtvis på. :-)
Jag fick svar på efterlysningen jag hade i förra inlägget och ni hittar henne här: Skogsflickan
Nu är det dags för den där sköna sängen så:

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
Måste bara avsluta med en fin psalm vi sjöng idag
Psalm 767
Möt mig nu som den jag är,
håll mitt hjärta nära dig,
gör mig till den jag ska bli
och lev i mig

1 kommentar:

  1. Förstår att hon är omtyckt. Ni verkar ha haft en fin dag med många fina händelser. Trots att jag är icke troende tar jag till mig den fina psalmen, man får inte vara dum. Eller hur?

    SvaraRadera