tisdag 16 november 2010

I eftermiddag och ikväll

har jag tillbringat framför datorn och Online Stickcafé.
Jättetrevligt och kul att se allas alster och sitta där och drömma om hur mycket jag ska göra i framtiden.
Jag tog fram en horoskopstavla som jag har haft liggande ett tag för glasögonen mina är lite för svaga för broderi just nu, men jag ville ha denna klar och med bra ljus och sällskap från etervärlden så blev den färdig till slut.
När jag började hade jag bara själva gubben klar

och här är det färdiga resultatet

Nu ska jag bara hitta en ram och sen ska den snart 1-åriga gossen få den.
Jag ska göra en till till en liten kicka som blir 1 år i början av februari. Hennes bror fick en så det är klart att även hon ska ha en. (En arbetskamrats barn)
Jag har faktiskt gjort lite grann idag som att elda, tvätta och ta reda på rentvätt.
Gubben har varit på ett möte direkt efter jobbet så jag tänkte mer eller mindre strunta i maten, men då kom grabben ner och undrade först var gubben var. Sen undrade han vad jag tänkte äta. Och jag sa mer eller mindre att jag inte visste om jag skulle äta eller ej.
Han var så hungrig så han fixade mat åt oss båda + att det blev en matlåda till gubben.
Gubben har inte fått något gjort i rummet, men han kan ju inte jobba jämt. Måste ju få vila ibland.
Nu ska det stängas av både dator och TV och jag ska lägga mig i en renbäddad säng.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer:

  1. Fint att du blev klar. Men du slarva med maten, aj, aj. Det får man inte göra.......

    SvaraRadera
  2. Klart om en får så skall den andra också ha. Fin grabb du har.

    SvaraRadera