lördag 27 november 2010

Det är lördag idag och det

har hänt en hel del faktiskt.
Vi hade lite sovmorgon och sen gjorde vi oss iordning gubben och jag och for iväg till den stora staden där vi brukar handla.
Gick runt och tog det viktigaste och vi handlade på nästan rekordtid, under 1 timme.
Åkte mot hemkommunen för gubben skulle skjutsa mig till jobbet.
När vi kommit en bit så vart det tvärstopp på vägen. Suck. Trodde att vi skulle bli sittande där en bra stund, men det var några personbilar som smällt in i varandra och det gick att passera lite försiktigt som tur var.
Gubben släppte av mig vid jobbet och for hemåt med det vi handlat.
Och när han passerat vår hemkommun så sprang det några rådjur över vägen och naturligtvis var han "tvungen" att köra på ett av dem.
Ja, köra på och köra på. Rådjuret förstörde förarsidans glas på lampan, ramlade, reste sig och sprang in i skogen.
Gubben ringde polisen och markerade platsen precis som man ska och ringde sen en av sina jobbarkompisar som är jägare. Han var ut och titta, men kunde inte hitta något skadat djur eller några blodspår så rådjuret kom nog undan med blotta förskräckelsen.
Så nu har vi en lampa att byta på bilen och vi ska kolla med försäkringsbolaget vad det kommer att kosta, men självrisken är väl säkert mer än vad lampan kostar.
Vi har inte råd med mera sånt här just nu!
Gubben hämtade mig vid jobbet när jag slutade vid 19 och då hade han tejpat den trasiga lampan med plast och silvertejp.
Gubben har städat upp i rummet som han tapetserat och meningen var väl att vi skulle fortsätta möblera därinne, men det får vänta till imorgon när jag kommer hem från jobbet. Jobbar mellan 7 och 15.
Det har snöat av och till idag, mest till. Kallt är det också, men det ska det ju vara på vintern.
Nu ska jag uppsöka sängen och försöka för imorgonbitti ringer min klocka redan 5.30. :-)
Det gör den förresten på måndagmorgon också.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
TREVLIG FÖRSTA ADVENT!!!

2 kommentarer:

  1. He en trevlig första advent själv... och vilken tur att ingen blev skadad på era äventyr. Ta´t lugnt ....
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Nej, vilken tur i oturen ändå. Det kunde gått bra mycket mer galet. Tur det bara var en lampa som gick sönder. Min svägerska o svåger körde på ett rådjur i Östersund och det kostade över 20 tusen att laga bilen, inte för att jag tror de betalade det för det gör väl försäkringsbolaget men ändå. Men när det händer så är man glad att det inte är personskador, bara plåt o plast som går åt.
    Hoppas ni får en lugn 1:a advent i allafall.

    SvaraRadera