fredag 29 oktober 2010

Vad har hänt denna lediga

dag?
Det bidde först lite sovmorgon och sen frukost.
Gubben gick ut och fortsatte med kojrivningen och jag försökte komma igång, men var svårstartad som vanligt.
Satte iallafall igång en tvättmaskin innan jag hamnade framför datorn.
Gunilla kom hit och visade sin nya påbörjade tavla innan hon kilade vidare för annat ärende.
Gubben kom in och vi fikade lite och kom på att "äggtanten" kanske stod på torget idag så vi drog iväg och visst stod hon där. Köpte ägg och potatis och for vidare till en av kommunens två blomsteraffärer där vi köpte 3 stycken ljung som hade 2 färger i varje kruka.
Gubben fick syn på en orkidé med ytterkruka som han köpte till mig bara sådär.
Den blomman gjorde mitt humör bättre och jag fick energi att göra något.
Gunilla kom hit igen med sitt broderi och hon satt ute på altanen och broderade medan jag vek rena kläder för glatta livet.
När det blev för kallt inne så flyttade vi in och jag med hjälp av Gunilla fick på ett nytt överdrag på strykbrädan och jag började stryka örngott.
När jag precis kommit igång så ringde farsan och ville ha lite hjälp så både gubben och jag avbröt våra sysslor och åkte ner och fixa det han ville ha hjälp med.
Vi passade också på att äta och fick trevligt sällskap av Gunilla.
Hemma igen så gick gubben ut en liten stund till tills det blev mörkt och jag fortsatte och stryka.
Nu sitter vi vid varsin dator som vanligt och tittar på TV.
Gubben sitter med kameran och matar in alla bilder i datorn och bränner ner dem till CD-skivor och jag kollar sen med min att det fungerar.
Det har varit uppehåll och ganska vackert hela dagen, precis som man vill att en höstdag ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar