lördag 23 oktober 2010

Hade en riktigt trevlig

kväll igår.
Jag och mina arbetskamrater tackade av en kär kollega som jag jobbat tillsammans med sen 1993. Hon jobbar kvar inom kommunen, men på ett annat ställe.
Vi hade tema häxor och det var en skön samling häxor som hämtade henne hemma och sen bjöd på diverse konstiga saker att äta.
Klockan blev väldigt mycket innan gubben kom och hämtade oss.
Hemma slocknade jag ganska fort och sov ganska gott. :-) Man gör det när man har smakat en och annan cider.
Vaknade vid 9-tiden(tror jag) och käkade frukost.
Efter frukosten gick jag ut i trädgården med 3 hundar som ville ha lite sällskap.
Gubben kom också ut och flyttade lite blomjord och annat.
Han skulle ha skjutsat mig till jobbet idag, men han hjälpte sin brorsa istället och brorsan hadeEfter att han hjälpt sin brorsa så sågade han lite mer brädor till ved av bon.
Gubben fixade mat till sig och en tomte(kom igårkväll) och tomten tog hand om disken. :-)
På jobbet idag har det varit lite segt, men alla har mått bra.
När jag slutade vid 19 ikväll så stod gubben där så snällt och väntade på mig.
Nu är jag ganska trött så strax ska jag uppsöka sängen. Klockan ringer 5.30 och då ska jag kliva upp och åka och jobba. :-)
Uppehåll har det varit hela dan och inte så jättevarmt eller kallt. Men det är höst. :-)

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN RIKTIGT SKÖN SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar