måndag 11 oktober 2010

Det blev en söndag som

som mest tillbringades i vår buss eftersom vi åkte ner till gubbens lillebror som gifte sig med sin kärlek den 10/10-10.
Vi var inte med på själva cermonin eftersom den skedde vid 11-snåret på förmiddagen med brudgummens far och brudens mor(tror jag) som vittnen. De gifte sig borgerligt.
Mycket god mat bjöd de på och svärmor hade bakat kakor till kaffet. Tårtan var jättefin och god med en massa rosor på.
Efter mat och kaffe och paketöppning var det bara för oss att sätta oss i bussen och åka hemåt.
Sällskapet på nerresan bestod av mig, gubben och gubbens äldsta bror och på hemvägen hade vi mina svärföräldrar med.
Gubben fick agera bröllopsfotograf och bilderna han tog blev godkända så nu ska vi bara få in dem i datorn och sen maila dem till brudparet.
Det var inte det bästa vädret, men precis när de var ute och blev fotade så var det ett fint ljussken av solen.
Vägen ner var inte så rolig för det var dimma en bra stund och tyvärr var det även det när vi åkte hemåt i mörkret.
Jag stoppade med mig min stickning och stickade på halsduken med hjärtarna när vi åkte neråt landet.
Jag upptäckte då att mina nyinköpta svarta byxor drar åt sig damm. Men det är bara att gilla läget.
Min halsduk i bussen
Vi var hemma vid 22-tiden och det var 3 hundar som var jätteglada att vi kom hem så jag tillbringade natten i ett annat rum så de fick ligga bredvid gubben och sova.
Imorse var gubben jättetrött för han åkte ifrån sin mobiltelefon. :-) Jag fick åka till jobbet med den för han skulle till min arbetarkommun och till en firma där och visa upp bussen som han fick en skada på tidigare i höst.
Jag har vikt rentvätt idag och kört en maskin med tvätt.
Pratat med Gugge och varit upp till henne och tittat på hennes söta kattavla som blev färdig i helgen.
Jag lagade faktiskt maten idag och diskade direkt efter oss. Duktigt eller hur?
Gubben har ägnat kvällen åt att plocka ur vårt skrivbord och där fanns det mycket grejer.
Nu börjar det vara dags att slå igen ögonen.
Jag ska på kurs imorgonförmiddag och på eftermiddan ska jag kasta ett öga på OnlineStickcafé(jag tror och hoppas det är imorgoneftermiddag).
Det har varit fint väder idag med mycket sol och hundar som varit ute och njutit av solen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar:

  1. Oh vad roligt att se halsduken.... fina hjärtan och många!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera