torsdag 21 oktober 2010

Det bidde en riktigt

lång dag igår.
Stannade kvar på jobbet och sov en stund för vi skulle göra vårt tvättstugeschema och jag ville vara med på det.
När det var klart och vi käkat så åkte jag hem och släppte ut hundar och sen la jag mig och sov ett par timmar till.
När gubben kom hem klev jag upp och gjorde mig iordning för kvällens trevliga händelse.
Bjuden på middag med mina arbetskamrater hos en trevlig kvinna. :-)
Hon bjöd på så god mat att våra magar stod i 4 hörn när vi gick därifrån vid 00.30.
Gott vin och glada skratt bjöd hon också på.
Gubben var väl mindre glad när jag ringde och ville hem.
Han hade suttit uppe och väntat på att jag skulle ringa istället för att lägga sig och sova ett tag. :-)
Han var ganska trött när klockan ringde.
Jag sov väl inte alltför gott utan tittade på klockan flera gånger under natten.
Men när gubben åkt iväg till jobbet så sov jag gott en stund till.
Mycket har det inte blivit gjort, men en maskin är tvättad och de rena kläderna är vikta och lagda där de ska vara.
Hade Gunilla och skjutsa ner mig till byn så jag kunde släppa ut 2 hundar på rastning och samtidigt se till att grabben kom till tåget. (Vågade inte köra, drack ju vin igår)
Strax efter att vi kom tillbaka hem så kom gubben hem och han gick ut på baksidan och höll på med bon och när det började bli mörkt så fixade jag mat till oss.
Diskade faktiskt på en gång efter maten och sen har det blivit mycket dator.
Läst bloggar och kollat facebook.
Nu är det dags för sängen och förhoppningsvis en god natts sömn.
Det är ju fullmåne ute och kan ju vara därför jag har haft lite svårt att sova i några nätter. :-(


En prick på himlen
Nån timme tidigare var den molnfri
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer:

  1. vackert!! Hoppas det går bättre med sömnen inatt! det var troligen vinet som störde din sömn igår :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert när det är fullmåne. De dagarna brukar man nästan aldrig behöva ficklampa när man går kvällspromenaden med hunden.
    Så trevligt att få bli bjuden på middag o trevlig kväll.

    SvaraRadera