måndag 13 september 2010

Vilket härligt väder

det har varit idag. Riktigt varmt och skönt.
Jag har jobbat mellan 7 och 14. Gjort de där måstena och sen suttit och blängt på vårt tvättstugeschema för att se till att det blir rätt. Tjejen som var jätteduktig på att göra schema har slutat så det är jag och en till som ska slå våra kloka huvuden ihop så vi får allt att stämma. Vi kommer att fixa det. :-)
Efter jobbet var jag och köpte hundmat till våra stackars hundar som fick vara utan imorse för vi beräknat helt fel. Men det går ingen nöd på dem. :-)
Passade också på att köpa mjölk och bröd till oss eftersom det också var slut.
Gubben klev upp imorse och ringde sig sjuk, kan ju inte vrida huvudet åt vänster än. Han är förkyld också och hade lite feber på eftermiddan.
Vi käkade direkt jag kom hem och sen gick vi ut på altan och la oss och somnade ett par timmar. Det var riktigt skönt både där ute och att sova.
Nu sitter vi och glor både på TV och dataskärmar, vi kan göra 2 saker samtidigt. :-)
Det sköna är att vi har internet och kan kolla runt i etervärlden, det tråkiga är att telefonen fungerar fortfarande inte.
Det har gått 4 dagar nu så jag hoppas att det fixar den imorgon.
Imorgon ska jag försöka få sova ett bra tag för jag ska jobba imorgonnatt och sen ska jag vara kvar och vara med på vårt personalmöte. Bara för schemats skull och okej, lite till.
Hade tänkt ta ett kort med min mobil idag och sätta in här, men jag glömde det naturligtvis. Det var på ett träd där bladen börjar bli röda och samtidigt är det gröna blad. Det var jättefint i solen och jag hoppas att det är sol imorgon också så jag kan ta den där bilden.

1 kommentar:

  1. Då hade du turen till det fina vädret... här bara vräkte regnet ner, HELA dagen, som tur så satt jag inomhus på utbildning, mat och kaffe med tilltugg serverades med jämna mellanrum. Jag behvde inte gå ut förrän dagen var slut och jag fick cykla hem. Då var det uppehåll..... Ha det så bra imorgon... kram sytanten

    SvaraRadera