onsdag 29 september 2010

Tisdagen försvann någonstans

ut i evigheten och det blev onsdag.
Började tisdagen med att åka på kurs tillsammans med en arbetskamrat. Vi ska lära oss ett nytt lönesystem och hon och jag ska bli "experter" på vår arbetsplats.
Efter kursen åkte jag hem och gjorde ingenting. La mig ute på altanen och sov i 1,5 timme, skönt.
Fixade ugnspannkaka tills gubben kom hem och så däckade jag i sängen igen.
Denna gång blev det till strax efter 19.30.
Packade ihop sakerna jag skulle ha med mig och for iväg 20.15 så jag skulle vara på plats när klockan slog 20.45.
Så nu sitter jag här och lyssnar på nattljud och tvättmaskin.
Jag hade tänkt vara med på Online Stickcafé idag, men jag var på tok för trött för något sådant. Jag var iallafall in och hälsade på och kollade vad folk gjorde för fina saker.
Gubben var som vanligt duktig när han kom hem efter jobbet och gick ut och rev lite mer på vår bod som ska bort.
Sen rensade han kantareller som vi fått från hans föräldrar, han var klar med dem 22. :-)
Det var uppehåll och sol hela dagen, men det är kyligare nu och det blir fort mörkt.
Har ett antal timmar kvar innan jag får sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar