torsdag 30 september 2010

Om jag slöade igår så

har jag inte gjort det lika mycket idag.
Vi var iväg och handlade mat igårkväll, gubben och jag, så nu är skåpen fyllda ett tag iallafall.
Idag har jag jobbat först mellan 7 och 11 och sen mellan 15 och 20.
Åkte hem på rasten, hämtade hundarna först som var med gubben på hans jobb.
Väl hemma så satte jag först igång diskmaskinen och sen tvättmaskinen.
Vad gjorde hon sen?
Jo, hon satte sig ute i solen och läste Atelje Margaretas vinterkatalog och njöt av allt fint man kan göra med nål och tråd, stickor och garn också.
Sen tog hon fram stickningen och fortsatte på halsduken med hjärtan och upptäckte att hon gjort fel på något varv. Det ska hon ta itu med när hon får tid.
När vi for till staden där vi handlar mat passade vi också på att gå och köpa en ny skrivare/kopiator. Vår gamla gick sönder och vi lämnade in den, men tyvärr var det för dyrt att laga den(och vi skulle ha skrotat den direkt för bara kollen kostade också pengar).
Jag var jättetrött igårkväll och somnade nog ganska omgående, men blev tyvärr väckt av 2 labbar som tyckte att de var nödiga och ville ut. Jag var inte glad, men hundarna var glada över att ha fått kissa lite.
Nu är det dags för sängen igen så jag säger:
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM OM EN SKÖN OCH SOLIG HÖSTFREDAG!!!

3 kommentarer:

  1. Det brukar vara billigare att köpa ny färgskrivare än att köpa ny färg bara. Är det klokt det?

    SvaraRadera
  2. Absolut inte! Vi lever i en slit och släng värld.

    SvaraRadera
  3. vill oxå ha Atelje Margaretha :)) den dyker nog upp efter helgen...hoppas jag :p

    SvaraRadera