söndag 26 september 2010

Oj, vad duktiga vi

har varit idag.
Plockat jättemycket kantareller och rensat dem dessutom på en gång. Nej, jag skämtar bara. Dessa kantareller har mina svärföräldrar plockat och rensat åt oss. :-) Misstänker att vi inte haft några kantareller iår om inte de hade ringt igår och frågat om vi ville ha. :-)
Denna dag har flugit iväg med en himla fart.
Gubben och en tomte har varit och hämtat begagnade fina soffor.
Den tomten har också varit ute och brutit ner brädor i vår bod med en energi som jag önskar att jag också hade.
Den andra tomten har hållit mig sällskap i köket med sin dator. Han ställde in i diskmaskinen och diskade upp lite efter maten.
Jag lagade till köttfärssås och gubben fixade spagettin.
En tvättmaskin har gått och den torra tvätten blev vikt och lagd där den ska vara.
Städat vårt städställe har blivit gjort, räkningarna är betalda och vi överlever även denna månad.
Gubben gjorde god kantarellstuvning och omelett till det, mums.
Nu är det dags för oss att stänga av våra datorer och leta oss mot sängen för det är måndag imorgon och arbetsdag för oss båda.
Jag jobbar visserligen bara mellan 7 och 11, men jag ska ju upp tidigt.
Får ingen sovmorgon på tisdag heller för jag ska på kurs tillsammans med en arbetskamrat och sen ska jag jobba natt. Det blir bra för jag hinner sova på eftermiddan eller kvällen en stund.
Jag ska försöka komma ihåg och titta in på Online Stickcafé på tisdan också.
Resten av planeringen för veckan som kommer tar vi senare tror jag.



GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN RIKTIGT SKÖN MÅNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar