lördag 18 september 2010

Nu har gubben och

jag varit ute i regnet och tittat på bilarna.
Vi är lite besvikna för det var ingen riktig fart på dem. :-)
Vi har fått massor av frisk(?) luft iallafall.
OCH jag har blivit j*****t blöt om fötterna för min j***a arbetskor(såna där som riktiga grovarbetare har) har tappa sulan.
Tyckte det var konstigt att jag började bli blöt för gubben har haft såna skor i evigheter(nya ibland också) och han har inte klagat över att han blivit blöt om fötterna i dem.
Jag har inte använt dem så mycket, men det är såna där skor som är bra att ha när jag t.ex. har hjälpt till på vedbacken.
När vi är nästan hemma så ska jag skrapa av leran som fastnat på skorna och tittar då under dem och får se att jag inga sulor har kvar. :-(
Arg? Ledsen? Förbannad?
Ja, alltihopa!
Skorna ligger nu utslängda på gräsmattan och skäms.
Jag får leta fram mina skogsarbetarstövlar från 80-talet och hoppas på att de håller tätt senare i eftermiddag när vi ska ut och titta på rallyt igen.
Ja, de ska åka förbi oss en gång till idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar