söndag 12 september 2010

Jag såg något härligt

imorse när jag åkte till jobbet.
Det stod en älgko på en åker och tittade mot vägen och förbi den.
Tänkte att jag ska nog ta det lite försiktigt när jag fortsätter köra och vad kommer springade från andra sidan?
Jo, en älgkalv!
Hade jag kört lite fortare så har jag kunnat köra på den.
Den sprang mot mamma och fortsatte springa och efter en liten stund så följde mamma efter. :-)
Om vi frös på jobbet förra helgen så svettas vi nu. Hoppas att de snart kommer upp och fixar termostaten så det blir normal temperatur.
Det är en grå dag idag, men solen har faktiskt tittat fram en stund och det är varmt ute.
Gubben har ju varit förkyld i flera dagar och imorse upptäckte han att han fått nackspärr också. Hoppas både förkylning och nackspärr ger sig snabbt.
Av någon konstig anledning så fungerar internet nu, men det är segare än vanligt.
Förresten när jag kom hem och slog på min dator så slutade det fungera ett tag och jag körde med mobila nätet. Efter en stund så fungerar det igen. Hoppas de fixar felet imorgon.

1 kommentar:

  1. Måste vara nått konstigt med förkylningen, jag har också så förbenat ont i nacken, andra dagen idag.
    Visst är nätet segt, jag blir så frustrerad.

    SvaraRadera