fredag 10 september 2010

En slöarförmiddag som

vanligt för mig.
Suttit ute och stickat på halsduken och kan bara konstatera att garnet håller på att ta slut. Jag vet precis var jag köpte det, men det är lite långt att åka för att handla ett till. Och jag har ingen aning om vilken affär härnere som säljer Svarta fårets Tilda.
Hade ju bara tänkt göra en disktrasa, men jag blev så förtjust i färgen så det fick bli en halsduk istället. Och ett nystan är lite för lite. :-)
Men det är ju typiskt mig att köpa för lite garn. Det gjorde jag ju förra hösten också när jag stickade den halsduken, men där hade jag tur och hittade en affär direkt som sålde mitt garn.
Men jag skulle nog tro att det ordnar sig på ett eller annat sätt. :-)
Det är grått ute, men uppehåll och det hoppas jag att det förblir under resten av dan.
Gubben och jag kommer att mötas i dörren. Han slutar kl 13 och jag börjar kl 14. Jag får jobba hela helgen också. Och tjänar pengar till alla räkningar och garn.
Räkningarna går först.:-)
P.S. Jag har testat om jag kan länka tillbaka till ett tidigare inlägg jag gjort. Tror ni jag lyckades? D.S.

4 kommentarer:

  1. Åh, det är bökigt när garnet finns långt bort...
    Du har länkat till en bild, så nog blev det en länk men kanske inte riktigt den du tänkte?

    SvaraRadera
  2. Jodå visst har du länkat, till halsduken på bordet. Snygg. Ja, visst är det retligt när man kommer på att göra nåt annat än planerat med garnet.... jag brukar alltid köpa ett nystan xtra. Nåt kan man alltid göra. ha en trevlig helg, antar att du skja jobba.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Jag hade samma grej, men jag ringde och bad dem skicka över per post och betalade med kortet över telefonen. Bra för då får jag samma färgbad på garnet också och slipper köra över 5 mil för ett enda nystan. Prova du också de brukar fixa det mesta.
    Lycka till

    SvaraRadera
  4. Eller så kan man ju skicka efter, finns många garnaffärer på nätet.

    SvaraRadera