lördag 11 september 2010

En grå lördagförmiddag och

jag tror regnet hänger i luften.
Det blev sent igårkväll och vid halvtvå vaknade jag av att gubben låg och hosta och harkla. Började leta efter mina öronproppar och när jag skulle tända lyset upptäckte jag att min lampa inte lyste. Då upptäcker jag att hela huset är svart, men att det lyser hos grannen.
Tror ni min äkta hälft stiger upp för att gå och kolla vad som kan vara felet?
Nej, han rör inte en fena så det är bara för mig att leta reda på en ficklampa och gå ner i pannrummet för att kolla. Som tur var så var det bara jordfelbrytaren som slagits ut och när jag satte på den så fungerade allt igen och det har hållit sig så resten av natten.
Ingen aning vad som gjort att den slogs ut och det är väl något som vi aldrig för veta.
Orkade inte ställa gubbens klocka innan jag la mig igen så det har varit till att gissa hur mycket klockan har varit. Och jag gissade fel med åtminstone 1 timme. Får skylla på att det är grått ute.
Jag vet iallafall vad jag ska göra idag: Jobba från 12 till 20. Skulle vara skönt att få vara hemma och dra något gammalt över sig, men jobbet är bra så jag ska inte klaga.
Känner mig lite deppad och det vet jag en del orsaker till och det är att det absolut inte flyter någonting bra i vår väg just nu.
Allt som vi har väntat på går i stöpet och det beror absolut inte på oss, men är väldigt frustrerande att inte kunna styra ibland. Och för vissa av dessa grejer som inte verkar gå iland har vi investerat pengar som gör att vi inte har mycket att röra oss med just nu.
Usch så gnällig jag känner mig och jag kan fortsätta lite för vi har ingen fast telefon och inget fast nät. Fy för reparatörer som inte kan fixa fel på nån dag utan att det ska ta minst 4 dagar.
Nu ska jag försöka komma in på FarmVille eller något annat spel innan det är dags att göra sig i ordning och fara.

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att allt ordnar sej.... inom kort. Inte roligt att det "knasar" ibland.
    Försök ändå att ha en bra helg!! Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Så typiskt, när nått börjar krångla brukar det ju hålla på så ett tag. Men du ska se att snart glider ni fram på ett bananskal igen även om det inte känns så just nu. Håller tummarna för att det ordnar sig för er snart igen.
    Ha det nu så bra som du kan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det löser sig för er, snart! Ibland är livet lite mindre roligt...

    SvaraRadera