lördag 21 augusti 2010

Tänk att ibland går tiden

jättefort, precis som den gjort idag.
Gubben och jag vaknade vid halvnio. Upp, åt frukost.
Bestämde oss för att åka en snabbis till den stora staden innan jag skulle börja jobba.
Vi hann inte mer än tänka tanken så ringde en kompis till gubben som skulle komma förbi med pengar.
Jaja, tänkte vi gubben får åka själv när jag stuckit till jobbet.
Kompisen hade bråttom så han var snart iväg igen.
Ringde mitt jobb och frågade om jag kunde ta ut rasten och komma senare. Och det gick naturligtvis bra.
Så in i bilen och iväg.
In på stora varuhuset och hittade snabbt vad vi skulle ha där(mer grejer till vattenledningar), in i nästa affär för att hitta en bläckpatron, fanns ingen så det var till att springa in i ett par affärer till innan vi hitta. In i bilen och iväg till sista affären där vi hittade de sista grejerna till ledningarna + varsin glass, sen snabba ryck(höll rätt hastighet) till den kommun där jag jobbar. Men när vi passerade vår kommun så fick vi vänta på tåget. :-(
Jag var 10 minuter för sen till jobbet, men det tog jag igen ikväll för gubben kom 10 minuter efter jag slutat jobba 20. :-)
Det har varit ganska varmt idag, men har inte direkt lockat till att vara utomhus iallafall. Det är klippig värme på något sätt. Det har visst kommit lite regn också, men mest uppehåll.
Nu sitter jag och gubben vid köksbordet med varsin dator och på TV:n går "Sagan om de två tornen". Jag lovar att vi tröttnar nog aldrig på dessa sagor. :-)
Imorgon är jag ledig fast jag skulle ha jobbat, men ibland är det bra att byta arbetspass med sina kamrater(och allra helst när jag arbetat tillbaka det redan).
Vad jag ska hitta på riktigt vet jag inte, men det finns mycket jag kan göra.

1 kommentar:

  1. Ja, där var bytet riktigt bra, nu får ni ju ledigt en dag tillsammans ni två.

    SvaraRadera