onsdag 11 augusti 2010

Onsdagmorgon och

solen skiner. :-)
Jag blev väckt av en snäll katt som spann och snuttade min ögonlock. Bella ja, som kom hem igårkväll har, kan man säga, bett om ursäkt för att hon varit borta och gett oss förlåt för att vi varit borta.
På vårt schema idag står det att vi ska besöka Medeltidsdagarna i en grannstad, hämta en backspegel för ca 700 kronor på bilaffärn + att gubben ringde imorse och beställde ny bakrutetorkarmotor med tillbehör på samma affär för ca 2000 kronor. Den fanns naturligtvis inte heller hemma, men den fanns i närheten på en annan affär så vid 14.30-tiden ska den finnas på plats.
Det är roligt att äga bilar. :-)
Just nu är det frukost som gäller och sen är det väl bara att börja gå efter schemat. :-)
Ha en skön dag!

2 kommentarer:

  1. Åh så skönt att hon kommit hem igen.Man är ju liksom inte riktigt hel när de är borta o man går och oroar sig över de där små liven.
    Medeltidsveckan har vi här denna vecka, men det blir nog inte så mycket besök av oss.
    Bilar, ja de är inte billiga. Förra veckan skulle gubben hämta mig när jag lämnade in min bil. Då körde han sönder ett däck så vi fick åka hem med min bil och lämna den gamla. Nästa dag fick vi betala ett däck på den gamla och två på min samt smörjning av bromsarna. Ett kalas som hamnade över 3000 kr, vilket man kunde haft så mycket roligare för. Men bor man på landet måste man ju ha bil och kanske två för att klara sig.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att din katt kom hem igen! Bilar ja, det är ju ett kapitel för sig. Men som sagt, bor man på landet har man ju inte mycket annat att välja på än att betala och se glad ut...

    SvaraRadera