söndag 15 augusti 2010

Inte kul när telefonen

ringer halvsex en söndagmorgon på gubbens sista sovmorgonsmorgon. Men nu gjorde den det och vi har inte sovit sen första telefonsamtalet för det följdes av ytterligare 3-4 stycken innan allt var klart.
Gubben fick ge sig iväg en sväng och jag passade på att rensa alla blommor i våra blomlådor medan jag väntade på att han skulle komma hem igen.
Solen tittade fram i 5 sekunder och bländade mig och Gugge(hon hade jobbat natt och stannade till när hon såg att jag var vaken) vid halvåtta där vi satt på framsidan.
Det är mulet och klibbigt så det blir en sån där härlig varmäcklig dag idag också.

1 kommentar:

  1. Fy, så jobbigt att vakna så där. Hoppas det inte var nått allvarligt som hänt bara.
    Nu vet jag vad tomtarna är för några också. Hade en kompis som hade ett avlastnings hem där barnen var ibland. Så jag vet vilket enormt jobb ni gör för andra familjer.

    SvaraRadera