lördag 28 augusti 2010

Här är resultatet

av förmiddagens arbete. :-)
Mitt i högen ligger en bulle utan pärlsocker

184 bullar blev det allt som allt och fullt ätbara, men mina bullar är de godaste bullar som finns(tycker jag). När jag öppnade ugnsluckan för att ta ut sista plåten så upptäckte jag att jag glömt pärlsockret på dem. De går också att äta. :-)
Blev så trött att jag la mig en stund medan gubben klippte färdigt gräsmattan och när jag väl vaknade fick jag väldigt bråttom.
Klockan 15 skulle vi vara nere hos farsan för att fira honom.
Det blev snabba ryck in i duschen, iväg till affären och hitta en blomma och sen hem till honom.
Där blev det kaffe, nybakta bullar och tårta tillsammans med farsan, brorsan, svägerska och brorsdotter. Och pappas katt naturligtvis. Fast han är mer kelsjuk än hungrig på bullar och sånt.
Gubben och jag passade på att klippa klorna på honom också.
På väg hem kom vi på att vi inte ätit något så nu håller gubben på med maten och jag ska försöka ta itu med disken som inte Inga gjort något åt medan vi var borta. :-)

1 kommentar:

  1. Det var väldans en sådan flit! Det är härligt att ha bullar i frysen.

    SvaraRadera