fredag 13 augusti 2010

Hantverkaren var här

redan vid åtta-tiden imorse och var klar vid halv ett och då hade han en kort kafferast(vi bjöd på kaffet:-)).
Jag startade min morgon med att göra en Snoddas och sen börja dammsuga kök, hall och ett rum till och sen torka golvet.
Pratade i telefon ett par gånger också. Vilket jag egentligen inte hade tid till, men det var viktiga samtal.
Gubben titta på hantverkarens arbete en stund sen började han fixa till maten vi skulle bjuda på.
Stek och potatis och sås. Det blev jättegott!
När han fått färg på stekarna och de puttrade på plattan för han till byn och handla lite och hämtade min farsa.
Under denna tid slängde jag mig i duschen och jag kom ur den samtidigt som gubben kom hem och då kom också våra gäster.
Vi hade en helt underbar eftermiddag och underbart väder.
Jag, min kusin AB och hennes make gick en liten promenad innan de drog sig hemåt.
Gubben skjutsade hem min farsa samtidigt som han köpte bensin till gräsklipparen.
Under eftermiddagen hämtade han också 2 tomtar som ska vara här i helgen och den ena tomten var duktig och klippte vår gräsmatta.
Nu är det dags att stänga av detta och gå och lägga sig igen. :-)

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
P.S. Bild efter på toalettutrymmet kommer imorgon.D.S

2 kommentarer:

  1. Vi hade också hantverkare här igår. Elektriker som drog allt i stugan.
    Skönt ni fick fint väder när ni fick besök igår.
    Nu måste jag fråga, du skriver om tomtar ganska ofta, jag förstår att ni har några som kommer o bor vid er ibland, men vad är de för några?

    SvaraRadera
  2. Oj, vad ni hann med mycket igår! Låter som om ni jobbar bra ihop din gubbe och du :)

    SvaraRadera