måndag 30 augusti 2010

Det finns dagar som

jag skulle vilja gå och lägga mig igen, stiga upp och allt skulle gå som jag tänkt det.
Med andra ord är denna dag inte riktigt okej.
Klockan ringde 5.30 och jag klev upp gick in i duschen, käka frukost och åkte till jobbet. Så långt kändes allt bra.
Kom till jobbet och fick höra att en vikarie hade ringt in en annan personal och själv åkt till sjukhuset för hennes mamma blivit akut sjuk. :-(
Att jobba var det inga större problem med och det som skulle göras blev gjort.
Slutade 11 och drog iväg därifrån en kvart-tjugo minuter senare.
Stannade vid macken i min arbetarkommun eftersom bilen ville ha påfyllning. Stannade vid en Minuten-automat i närheten för att jag skulle slippa åka in i min hemkommun och ta ut pengar.
Där började det riktigt bra!
Träffade på några som jag känner och det var okej, men inte för min hjärna för den fick hjärnsläpp när det inte blev som den tänkt sig.
Slår min kod, summan jag vill ta ut och nekar till att ta kvitto. Varpå apparaten talar om för mig att jag kunde inte få några pengar för det var fel kod. Det var bara att börja om från början och hoppas att det skulle bli rätt kod. Och det blev det.
Trycker in summan en gång till och nekar till kvitto: OCH jag får 10-dubbelt ut ur apparaten!
Jag har tryckt på en nolla för mycket, suck.
Det är bara att åka hemåt, lägga om vägen hem så jag får stanna vid banken och sätta in den summa jag absolut inte skulle ha ut.
Innan jag kommer så långt som till banken får jag stanna för broöppning också och då tycker jag måttet nästan är rågat.
Men nu sitter iallafall pengarna där de ska och jag har det jag skulle ha i plånboken(hade jag behållt dem i plånboken hade alla räkningar inte blivit betalda imorgon).
Förresten så tittade jag klart på programmet igår för gubben åkte och hämtade grabben i den stora staden där vi brukar handla.
Idag är gubben på fackmöte och jag vet inte om han kommer hem ikväll eller ej, men det visar sig senare idag.
Nu ska jag slita mig en stund från datorn, samla ihop lite smutsiga kläder och tvätta och hänga dem.

4 kommentarer:

  1. Ja, så tokigt det kan blil ibland... men om man tänker efter så är det väl MÅNDAG idag!!??? Lycka till med resten av veckan. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Det står så på min almanacka iallafall :-)

    SvaraRadera
  3. Fy så trist, men i morgon går det nog bättre ska du se.

    SvaraRadera
  4. Gah! Varför är vissa agar sådana?!

    SvaraRadera