fredag 16 juli 2010

Sitter på jobbet i min

ensamhet och lyssnar på fläktar som susar så vi ska få lite svalka här inne.
Det är mitt i natten och jag fryser då inte.
Igår blev det inte mycket gjort för mig fast jag försökte börja.
Jag stängde in mig med hundarna på nedervåningen och hade kylanläggningen igång så de skulle få lite svalka. De fick bara gå ut och kissa med jämna mellanrum, precis som på vintern när det är riktigt kallt. :-)
Jag hade varit på jobbet ett tag då gubben ringde mig och talade om att han sett något som han trodde aldrig/hoppats på att se.
Jo, VILDSVIN inte långt från vårt hus!
Det var både stora och små och de skuttade runt på en åker.
Gubben försökte ta kort på dem, men om han lyckades eller ej vet jag inte.
Det värsta med dessa djur är att de faktiskt inte hör hemma här i Sverige från början och att de förstör så otroligt mycket.
Vi har sett spår efter dem i skogen.
Har virkat klart den andra grytlappen och börjat på en som man kan sätta runt stekpannehandtaget. Får se om jag kommer ihåg hur jag gjorde förra gången.
Hade lite problem med att få grytlapparna lika stora för jag kom inte ihåg hur många maskor jag lagt upp från början. Måste nog lära mig att skriva upp sånt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar