fredag 30 juli 2010

Det blev inget

skrivet här igår för precis när jag skulle börja så kom Tor och hans hammare och hälsade på.
Det kom 23 mm regn på ca en halvtimme och det kom ytterligare minst 9 mm i natt.
Vår bruna labbe tyckte inte alls om åskan så han ville ha närkontakt med matte när den kom för nära.
Inatt så började det också åska en stund och då kom han farande fort som bara den upp och la sig mellan mig och gubben tills ovädret var över.
Vi var i Strömsund igår på dan och hade kunnat träffa urmodern och stickmanicken om jag vetat att de var där för även jag var och tittade på Hembygdsgården. :-)
När vi tittat färdigt var vi till "byns" radio-tv-dator-mobiltelefonaffär där morbror J köpte en mobiltelefon och gubben en ny radio till bussen eftersom cd-spelaren har pajat på den gamla.
Sen käka vi och därefter besökte vi ortens billighetsaffär. Och den var stor, kändes som om jag och gubben skulle gå vilse därinne.
Idag har kusin AB, gubben och jag bakat lite tunnbröd som faktiskt gick att äta. Jag provade både på att kavla, grädda och skära kakorna och det jag klarade bäst var att skära.
Gubben gräddade och för att vara första gången så gick det riktigt bra.
Gubben och jag har en dröm, som vi haft i många år, det är att göra en egen ugn hemma så att vi kan baka tunnbröd. Nån gång hoppas jag att drömmen slår in.
Det har varit växlande väder idag, men mest mulet.
När baket var klart så gräddades det pizza i ugnen som blev så god så.
Nu är det bara lugnet som gäller och gubben konstaterade att en vecka av vår semester snart har gått till historia. :-)
Det värsta med att åskan och regnet är att myggen vaknade till ordentligt.

1 kommentar:

  1. Attans då... det där med mygg är inte så kul.... men att ha semester ÄR kul!!!1 Ha det så trevligt och hoppas det blir mer sol. Kram sytanten

    SvaraRadera