lördag 31 juli 2010

Denna lördag började

med att mobiltelefoner ringde till väckning vid 8.
Det var uppstigning och frukost och sen ut i bilen/bilarna för transport till en auktion flera mil bort.
Det var ett hem som skulle auktioneras bort eller åtminstone prylarna i hemmet(som är vanligt här uppe). Det var allt från verktyg, vedspisar, glas, dukar, tavlor och möbler.
Tomten löste 8 gröna glas för 150 som han ville ha och sen en resväska för 20 kronor.
Min kusin AB och hennes make löste några koppargrejer för 20 kronor först och sen en låda med lampor för 60 kronor(tror jag det var).
Mina morbröder J och G gjorde ett jättefynd! 4 stolar och 1 bord för 50 kronor.
Med andra ord så var det ingen auktion där de skulle få ut så mycket som möjligt utan att prylarna skulle komma till såna människor som var intresserade av det som fanns.
Där borta såg vi en liten gråhundstik på 10 veckor som efter några timmars nyfikenhet somnade på gräsmattan. :-)
Vi såg också en gul labbe på 5,5 månad. Tror ni gubben och jag blev sugen på en gul också?
Det var inte roligt att vakna imorse för det regnade och höll på och småskvätta fram till lunch då solen tittade fram en liten stund först för att sen komma tillbaka framåt kvällen så vi kunde sitta ute en stund.
Nu sitter de andra framför TV:n, tomten tittar på film i sin dator och jag kollar bloggar, facebook och löser korsord. Kom på igår att jag hade lite bråttom att lösa dem för det är ju sista juli idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar