torsdag 10 juni 2010

Sov till 12.30 ute

på altanen idag.
Det var riktigt skönt, svalt när jag la mig och varmt när jag vakna.
Precis när jag la mig hade jag en tax bredvid mig, en brun labbe vid fötterna, en svart labbe på golvet nedanför soffan och en vitspräcklig katt på mig. Fast hon stanna inte så länge för hon hitta ingen bra plats att ligga på.
Har inte gjort så många knop sen jag klev upp, men jag ska försöka göra det sen när gubben kommit hem.
Solen skiner, det är varmt och det blåser lite grann.
Jag hoppas bara att solen skiner även imorgon och att regnet väntar åtminstone till på söndag.
Imorgon ska ju gubben och jag och titta på studenter, en av våra tomtar tar studenten, och på lördag ska vi på 30-årsfest.

2 kommentarer:

  1. Mysigt att de är så nära.
    Här har det varit jämn mulet hela dagen. Några stänk på morgonen och några nu på kvällen.

    SvaraRadera
  2. Då hoppas vi att solen är framme HELA dagen!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera