måndag 28 juni 2010

Snart har denna sköna

måndag snart gått. :-)
När jag kom hem imorse så fick hundarna sin mat och sen göra sina behov. Jag satte på en tvättmaskin och sen gick jag och la mig på altanen och sov.
La mig först i en soffa och taxen hoppade upp där och "tvingade" sig till att få ligga bredvid mig med huvudet på kudden.
Efter ett par timmar blev det för varmt på den första soffan så då flyttade jag mig till den andra soffan och sov ett par timmar till.
Hamnade framför datorn när jag vakna(konstigt?) och åt lite frukost.
Gubben ringde och talade om för mig att jag skulle vara klar när han kom hem för vi skulle iväg och titta på våtrumstapeter och golv i en grannkommun lite längre bort.
Vi drog iväg dit och tittade ut det vi skulle ganska fort och förhoppningsvis ska det komma en mattläggare i julimånad och lägga den. Vilket innebär att gubben får bråttom med att fixa till det lilla toaletten i kojan.
På väg hem åkte vi förbi en kyrkogård och tittade på den fina gravstenen som står på min arbetskamrats sons grav. Där träffade vi på farmor i huset och pratade lite med henne.
På vår fortsatta väg hemåt stannade vi till på mitt jobb och hämtade lite kartonger så grabben kan packa ner sina saker så att vi kan förflytta dem mot kojan.
Sen var ju naturligtvis min bil tvungen att få lite bränsle så den skulle fortsätta att rulla.
Nu är vi hemma och väntar på att potatisen ska bli klar så vi kan äta lite.
Jaja, man ska inte äta så här sent, men ibland blir det bara så.
Solen skiner och värmer och jag har fyllt hundarnas lilla badpool så de har fått svalka sig lite.

2 kommentarer:

  1. Det var en hel del det som ni hann med.
    Mat äter vi oftast vid 7 tiden, blir så eftersom vi kommer hem vid 6. Hela kvällen rullar ju bara på då och man hinner nästan aldrig nått tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Vi äter också ofta middagen sent på grund av lagårn. Känner mig glad att jag inte jobbar natt, saknar inte den tiden!

    SvaraRadera