fredag 18 juni 2010

Ojsan, vart har dagarna

tagit vägen?
I onsdagseftermiddag när både jag och gubben kommit hem och fått mat i magen drog vi iväg till den stora staden och köpte målarfärg till väggar i kojan. Två nyanser i gult.
På hemväg stannade vi till hos en gammal klasskamrat till gubben och titta vad han höll på med.
Väl hemma var det snart dags för den sköna sängen.
Igårmorse ringde våra klockor halvsex och det var bara för mig att knalla upp eftersom jag började jobba klockan 7. Jobbade till 20 och däremellan hade jag 4 timmars rast som jag iallafall ca 1,5 timme utnyttjade med att sitta hos min frisör och färga och klippa håret. Jag är så nöjd så(skulle bara behöva ha henne hos mig varje morgon så jag ser fin ut i håret som jag gör varje gång jag går därifrån).
Det var jättehärligt väder igår med sol och värme och det blev en promenad med en boende på kvällen, skönt.
Idag har det regnat, åskat och just nu skiner solen. Typiskt väder för denna början på sommaren känns det som.
Det har absolut inte hänt mycket för idag är det en dag av trötthet. Och det är inte roligt.
Idag har vi 2 tomtar på besök och vi har käkat tacos till allas belåtenhet.
Gubben ska ägna en tid av sin kväll med att få till vattenpumpen så vi slipper gå in och slå på den så den ska stanna, väldigt irriterande.


Förresten så gjorde jag klart vänskapsbandet och hade tur att det räckte precis till att sätta runt min vrist. Man ska inte titta närmare på den för jag har gjort en massa småfel p.g.a. att jag inte konsentrerade mig ordentligt, men nu vet jag hur jag ska göra så mer band kommer det att bli.

1 kommentar: