tisdag 1 juni 2010

Lite bilder från mobilen

Snöbollsbuske

Körsbärsblommor


Jasminbuskeblommor



Fläderblommor


Var ut med komposthinken och passade på att gå en runda i trädgården och titta på blommorna. Tyvärr fick jag ingen bild på äppelblommorna för de satt för högt upp och det blev också motljus på dem.
För många år sedan broderade jag ett släktträd till min mamma&pappa och på den var det broderade äppelblommor. Jag hade inte innan det sett att blommorna var svagt rosa utan alltid trott att de var vita. Trodde också att det var lite påhitt från dem som gjort mönstret, men när träden blommade så såg jag att det inte alls var så. Och idag tycker jag att det är en av de vackraste blommor som finns.





1 kommentar:

  1. Visst är det vackert. Vi har ett äppelträ som är familjeträd och det innehåller tre eller är det fyra sorters äpplen. Hur vackert som helst nu när det blommar i olika färger.

    SvaraRadera