torsdag 6 maj 2010

Lite nytta har jag gjort

innan jag satte mig i solen en stund och broderade på mammas duk(kallar den så eftersom jag fick den av henne för 5 år sedan). Nyttan vad var det då?
Jo, jag tömde våra uteblomkrukor på den gamla jorden så vi ska kunna fylla på ny jord och vackra blommor. Och sen gick jag lös med sekatören på torra kvistar vid kärleksörten och en asterbuske, så det ser ganska skapligt ut där också.
Nu ska jag käka lite grann och sen slänga mig i duschen och dra iväg till jobbet och tjäna till mitt levebröd.
Solen värmer idag, men så fort den går i moln så blir det kallt.
Ha en fortsatt trevlig torsdag!!!

2 kommentarer:

  1. Jag är lite barnsligt förtjust i att gå lös med sekatören, ska ta mina rosor i helgen

    SvaraRadera
  2. Är också ute med sekatören och igång med hundbajsplockningen. Det är kuligare med sekatören!

    SvaraRadera