söndag 16 maj 2010

Lite duktiga har

gubben och jag varit. :-)
Varit till kyrkogården och fixat min mors grav och en till. Till mammas grav har vi plockat stenar och lagt runt, bytt jord och planterat en ros, två margaritas och flyttat lite på murgrönan. På den andra har det bytts jord och satt samma blommor som på mammas, men inte flyttat på nån murgröna(den fick sitta kvar).
Och sen har vi tvättat båda stenarna så nu är de ganska rena. :-)
Efter det for vi hem till min brorsa och hans familj, fika lite och kelade med kattungar och hundar.
Nu är vi hemma och gubben fixar mat, kyckling, ris och grönsaker, och jag har faktiskt plockat lite jag också.
Väntar på att solen ska titta fram som gubben säger att den ska göra idag, men jag vet inte det jag.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det inte blir frostnätter nu då, jag vågar inte sätta ut nått ännu, väntar nog en vecka till och kollar läget lite.

    SvaraRadera
  2. Hos oss har den precis böejat lysa.... den går väl snart ner oxå... men lite njutning blir det nog. trevlig kväll.

    Kram sytanten

    SvaraRadera