torsdag 22 april 2010

Jobbade natten som

var och den blev lugn trots hot om magsjukeutbrott. Och det var skönt att det inte blev något, men jag ska inte ropa hej än för magsjuka går i kommunen jag jobbar i.
Glad blev jag inte när jag tittade ut genom fönstret i natt för ner kom snö och det har fortsatt snöa även idag(upptäckte jag när jag vaknade).
Igår eftermiddag när gubben slutat jobba var han och jag iväg till farsan och hjälpte honom att hämta blommor som hans bostadsbolag delar ut till sina hyresgäster. Fina penséer och jord. Vi planterade dem också åt honom direkt.
Jag hade vilat/sovit lite under eftermiddagen och när vi kommit hem och hade ätit så la jag mig igen för jag hade 1 timme tillgodo. Somnade ganska hårt och när gubben kom in och väckte mig och sa att klockan var 20 så visste jag inte var jag var, om det var morgon eller kväll. Jag undrade vad han gjorde hemma klockan 8 på morron när han börjar jobba vid 7.
Jag blev faktiskt riktigt rädd en kort sekund och gubben fick lugna mig och säga att det var ingen fara.
Och jag kom i tid till jobbet och det kan jag säga att jag inte gjort om han inte väckt mig.
Försova sig när man ska jobba natt, hur skulle det se ut? :-)
Nu ska jag försöka göra lite annat än att bara sitta framför datorn.

2 kommentarer:

  1. Det är otäckt när man sover så hårt att man e desorienterad när man vaknar...Huvva ligen !

    Är lite osäker på exakta tider När dom har Hantverksmässan,men Juli och en bit in i Augusti,men det kommer jag att skriva om senare när jag vet mera exakt,jag får väl en kallelse därifrån när det är Dax.

    SvaraRadera
  2. Det skulle vara kul för vi kommer nog att åka uppåt i slutet på juli, hoppas jag är det väl bäst att jag tillägger.
    Tack!

    SvaraRadera