tisdag 6 april 2010

Inte orkade jag

börja med maten eller nästan, jag skar upp skinkan vi skulle ha. :-) Gubben gjorde resten. :-)
Gubben gick ut och provstartade en traktor för han ska göra den i ordning så han kan börja kapa ved snart(han är duktig han).
I förra veckan när vi var och handla så köpte jag vitkål, purjolök, paprika och morötter för att göra Urmoderns goda sallad. Jag har en tendens att låta saker ligga så att det blir förstört och tur hade jag idag för grönsakerna var fräscha.
Så jag har hyvlat/skurit vitkål en stund och sen kom gubben in och då fick han hjälpa mig med vitkålen och jag tog itu med de andra grönsakerna.
Sen kom vi till lagen som består av bl.a äppelcidervinäger. Och det var inte fullt lika kul för det räckte inte ihop. :-(
Men där gjorde jag som Kajsa Warg, jag tog det jag hade och det var vitvinäger. Hoppas nu att det blir lika gott som förra gången.
Nu finns det disk på vår diskbänk och det är bäst att jag tar reda på det nu för det är inte kul och komma hem imorgon eftermiddag och det står kvar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar