tisdag 6 april 2010

Första arbetsdagen denna

vecka är avklarad.
Trött i benen är jag för jag har varit ute och gått i nästan 1 timme tillsammans med en.
När jag slutade åkte jag till affärn och köpte mjölk(vi är kalvar i detta hus ibland) och sen var det meningen att jag skulle åka till gubbens jobb och byta bil med honom.
Vi har ju följetongen brun labbe med sår. Och idag var det arbetsdag för både mig och gubben så labben fick följa med gubben.
Alltså skulle jag hämta hunden som låg i bilen.
MEN det fanns ingen bil där!
Vår bilreparatör hade hämtat bilen för att byta till sommardäck på den(tack snälla fast det kostar) och fick hunden med sig också.
Det var bara för matte att åka dit och kolla hur långt de kommit och naturligtvis var de klara med bilen och var på väg till gubbens jobb med den.
Det var bara för mig att åka tillbaka dit och invänta bilen för i det är just nu svårt att ha labben i bussen och eftersom de var klara ville jag inte krångla alltför mycket.
När vi väl kom hem så hade vi 2 glada kompisar här och en mycket trött jag.
Gubben gick över till bror sin med fru och ska hjälpa dem lite med datorn och jag borde börja med maten.
Orkar, orkar inte, orkar, orkar inte, orkar...

2 kommentarer:

  1. Otäckt att inte hitta bilen med hunden i! Tur att det redde ut sig men man blir ju lite orolig först, kan jag tro!
    Din "Orkar, orkar inte, orkar..." påminde mig om en jobbig tid för ca två år sedan. Jag gick i en trappa och försökte bestämma mig för att jag visst orkade genom att bestämt säga "Jag orkar! Jag kan!" för vart steg jag tog och visst orkade jag och visst kunde jag men ibland undrar man...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl dax för sommardäcken nu.... vi har oxå bytt idag! Så nu hoppas vi på soligt och varmt och absolut ingen snö förrän hösten närmar sej i ...november tidigast!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera