söndag 11 april 2010

Denna uppmuntran har jag

fått för länge sedan. Jag blev jätte glad när jag fick den, men jag har inte lagt ut den förrän nu för jag ville lära mig länka först och förhoppningsvis kan jag det nu. :-)

Jag fick den av Cecilia och jag tackar och bockar. Det är alltid roligt när någon vill läsa ens funderingar och trams. :-)
Jag vet att den vandrat runt i många bloggar så därför gör jag som en del andra jag ger den till den som vill ha den.
Det är väldigt svårt att peka ut någon speciell blogg för alla bloggar jag följer är speciella.
Och jag börjar ha en hel del bloggar jag vill följa. Det "värsta" är att när jag läser dessa bloggar så hänvisar de till andra bloggar och dessa måste jag smygtitta på.
Jag gör det och tänker att den där bloggen ska jag bara komma ihåg och dagen efter har jag glömt var jag hittade den.
Dumt av mig att inte spara direkt.
Idag fixade jag all mat själv, fick hjälp med såsen av gubben för han är duktigare än mig på sånt.
Portersteken gjorde jag igår eftersom den blir godare om den får ligga ett tag. Och till det gjorde jag potatisgratäng.
Jag lovar att det blev nästan ingenting kvar av maten och grabben, gubben och tomten sa att det var gott och då får jag väl tro dem.
Lyxade till det med efterrätt också. Chokladpudding och glass.
På hundfronten är det inte mycket som har förändrats sen sist jag skrev om dem för den bruna labben har fortfarande tratten kvar och såret är inte riktigt färdig läkt än.
Men vi går mot ljusare tider.
Dagen har gått i lugn takt och om nån timme är det dags att uppsöka sängen eftersom det är en ny arbetsvecka imorgon. Börjar 8 och slutar 12 och sen börjar jag 15 igen och slutar 20, ett frivilligt dubbelpass. Sen jobbar jag faktiskt på tisdag också mellan 8 och 12 och sen ska gå och klippa mig. Och det ska bli så skönt för det behövs verkligen.
Jag hoppas att det blir mycket sol även till veckan för det tror jag vi alla behöver.

P.S. Jag lyckades länka till Cecilia, men jag är inte riktigt nöjd för jag hamnade på den dagen hon skickade uppmuntran till mig och jag ville ju länka till hennes sida för dagen, men skam den som ger sig: jag lär mig nog det också. :-) D.S.

2 kommentarer:

  1. Hej! när du ska länka ska du kopiera den "sidan" som är uppe så blir det rätt. tex om du vill länka till startsidan , kopierar du den adressen till din blog, vill du länka en tidigare sida med nåt speciellt på klickar du dej fram till den sidan och länkar den adressen som hamnar i adressfältet. Hoppas att det hjälpte.... kul att du försöker... jag hade oxå problem innan jag kunde, frågade ofta min syz. ( frågar fortfarande min syz). Ha´re så bra!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Tack för länken! Det spelar inte någon roll för mig vart länken pekar, men vill du att den ska leda till bloggen och inte till något särskilt inlägg så ser du till att länken du skriver in/klipper in slutar efter.se :-)
    hoppas det blir som du vill hos frissan, det är skönt att bli av med vinterpälsen nu när våren är på väg!

    SvaraRadera