tisdag 30 mars 2010

Tisdag idag och jag jobbar

natt i natt.
Fick faktiskt sova nästan till 8 imorse för hundarna(1 vid mig och de andra 2 utanför dörren).
Varit ute med dem ett par gånger, ätit frukost och sitter nu och funderar på vad jag ska hitta på för kul(nyttigt) att göra.
Ni som har hundar vet att de släpper pälsen några gånger per år.
Jag lovar att det vet vi. :-)
Vårt golv är täckt av hundhår så det är nästan som att ha heltäckningsmatta(katthår finns nog lite av också). Vi skulle behöva dammsuga flera gånger om dan, men det är ett av det tråkigaste som finns tycker jag. Men det är ju även skönt när det är gjort.
Just nu ligger alla 3 hundarna och sover på olika ställen så jag behöver inte ha 100% koll att nån slickar i den bruna labbens sår och det känns alltså lite jobbigt att störa dem med att börja dammsuga.
Och förresten så sover ju grabben än.
Liknar det en massa bortförklaringar för att slippa ta fram dammsugaren?

En disktrasa + ytterligare en påbörjad
Det var längesen jag la in någon bild och passar därför på nu. Det är disktrasor stickade med restgarner från grytlappar jag och min mamma har gjort. Den som är färdig är ljusblå och garnet räckte inte så det blev en rosa avslutning och den påbörjade är lila och hur långt den färgen räcker vet jag inte så det känns lite spännade att se resultatet.

1 kommentar:

  1. Jag har ledigt i dag. Har just varit vid veterinären för den årliga sprutan.
    Hundhår har vi inte så mycket av, men katthår. Gullan är bedrövlig, släpper hur mycket som helst just nu.
    Ska försöka njuta lite av solen när man nu är ledig.
    Är väl bra att du gör av med lite restgarner på nått som du kommer att använda dagligen.

    SvaraRadera