torsdag 4 mars 2010

Solen har lyst

även idag och jag känner hur livsandarna börjar vakna i mig.
Började dagen med att vakna sju imorse och fick ingen luft för näsan var helt täppt, men efter lite nässpray kunde jag lägga mig och fortsätta sova ett par timmar till med mina älskade hundar bredvid mig.
Resten av förmiddagen gick åt att vänta på att sotaren skulle komma och sota.
Hade tänkt tvätta, men vårt avlopp från tvättmaskinen är lite knäppt och ibland svämmar det över och avloppet är naturligtvis där vi har vedpannan. Och jag ville inte att sotaren skulle behöva blöta fötterna också när han är tvungen att kliva i snö för och komma åt.
Hade en rymmarhund igår och samma hund lyckades på något sätt ta sig över staket även idag då grabben sprang iväg på sin runda. Så husse har varit ute och skottat ikväll igen och nu kan vi bara hoppas att det räcker till snön börjar smälta.
Eftermiddagen har jag tillbringat på jobbet och imorgonbitti ska jag vara där till klockan sju igen.
Gubben har tagit en semesterdag imorgon och trodde först att han skulle få lite sovmorgon, men han ska istället åka och ombesikta vår buss.
Senare på dan ska han följa med sina föräldrar, en bror och en syster till Örebro(tror jag det var) och gå på en begravning efter en kusin.
Nej, nu ska jag kolla bankkontot och sen lägga mig och sova.

GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM BILLIGA DRÖMMAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar