måndag 1 mars 2010

Resan hem imorse

tog extra lång tid tack vare vädret och att jag fick plogbilen före mig och jag inte ville gå om den.
För så hemskt bråttom hade jag inte som en del andra. Var väl fyra-fem bilar som åkte om och det är väl inte så lämpligt alltid, men det gick ju bra idag.
Åkte genom byn och där var det väl inte välplogat och jag trodde väl att när jag kom ner på vägen som går hemåt så skulle de väl ha hunnit ploga den.
Men inte var den heller välplogat.
Släppte förbi några bilar så jag skulle kunna göra den farliga vänstersvängen som vi måste göra när vi ska hemåt och de tog det faktiskt lugnt.
Svänger av stora vägen och upptäcker att denna grusväg absolut inte är plogad så det var bara att hålla tungan rätt i munnen och köra och hoppas på att jag inte skulle möta nån bil den kilometern som jag var tvungen att åka innan det var dags att svänga igen in på "vår" väg som heller inte var plogad.
Den första grusvägen var inte plogad när gubben kom hemåt vid halvfemtiden.
Väl hemma var det bara att utfodra hundar och släppa ut dem så de fick göra sina behov.
Efter detta la jag mig på sängen på nedervåningen med en tax uppe vid huvudänden och en eller två labbar vid benen. Taxen låg kvar ända till jag vaknade vid halvtvå.
Jag har fått två maskiner tvättade och jag slapp laga mat för det gjorde grabben.
Grabben hade tänkt åka iväg till vår stora länsstad för att träna, men tack och lov så stannade han hemma. Hade inte varit roligt att ha honom ute på vägarna och fara.
Det har snöat hela långa dagen och jag börjar tröttna på det här, men jag har ju iallafall fått min snö.
Men slutar det inte snöa snart så kan vi få brist på ved till nästa vinter för de kommer inte ut så de kan hugga i skogen.
Det blir nog snart sängen för jag är trött och gubben är nog också trött för han hade visst inte sovit så mycket inatt. Han har fått min förkylning denna gång och det är konstigt att han klarat sig så länge.
Jag har fortfarande en näsa som vill bli täppt så jag knappt får luft, men det finns ju medel till hjälp. :-)
Måste börja skärpa mig och handarbeta istället för att sitta framför datorn hela dagarna, men det är ju roligt att läsa bloggar och spela spel...

GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM SNÖIGA DRÖMMAR!!!

1 kommentar:

  1. Ja, det där med oplogad väg känner jag väl igen. Nu snöar det även här.

    SvaraRadera