lördag 27 mars 2010

Lördagmorgon och om

ca 3,5 timme börjar jag jobba och får vara kvar där till 21.
Följetongen brun labbe: Han var till veterinären med gubben igår, vi trodde han tappat dräneringsröret och det trodde veterinären också. Vilket han inte gjort visade det sig igårkväll så gubben är på väg tillbaka nu för att plocka bort det. Knölen som togs bort i förra veckan var iallafall ingen cancerknöl och det är vi väldigt tacksamma för. Bara nu såret får läka ordentligt. Denna natt är det gubben och brun labbe som tillbringat natten ihop.
Eventuellt får det bli så inatt också för jag börjar tidigt imorgonbitti(bytt med en arbetskamrat) och vi går ju över till sommartid så jag får inte många timmar att sova.
Det strulade här hemma så den mat jag hade tänkt att vi skulle äta var inte klar när vi skulle äta och då kom grabben på att vi skulle äta tacos så han for ner och handla det vi behövde och sen hjälptes han, gubben och en tomte åt att göra iordningen maten. Jag tog disken sen.
Ibland blir vi trötta på grabben för vi tycker inte att han gör så jättemycket och det roliga är att såna gånger så överraskar han oss. Han erbjöd sig helt själv att hämta tomten som skulle komma och hälsa på i helgen. :-) Smälter våra hjärtan en stund då?
Jag hoppas att gubben kommer sig ut i skogen och kan hämta hem lite mer ved när han kommer hem för det skulle vara skönt att ha det hemma så det är bara att börja kapa det när det blir väder för det.
Betalade våra räkningar igår och det var absolut inte roligt. Men vi överlever nog denna månad som kommer också och jag hoppas att alla djur håller sig friska då också.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det inte var cancer. Ni har inte haft det lätt med er djur den sista tiden. Hoppas det vänder och att de får vara friska framöver nu.

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att få ungarna att hjälpa till, blir inte klok på vad man ska göra. Hoppas ni får ordning på labben nu

    SvaraRadera