söndag 14 mars 2010

En dag som det inte

inte hänt särskilt mycket på(som vanligt).

Jag har suttit framför datorn och spelat spel, läst bloggar och skördat på farmville.
Lyssnat klart på "Den orolige mannen" också.
Nu ikväll har jag suttit och letat smilegubbar på nätet och hittat en och annan. Vill gärna ha såna där rörliga gubbar/gummor som stickar, broderar, hoppar m.m.
Hittade iallafall en rolig bild och det är elefanten här nedanför. Och roligare blir det eftersom jag och gubben samlar på just elefanter.
Solen har lyst, men jag har inte varit ute mer än ett par gånger med hundarna.
Gubben lagade god mat, stek och potatis och till efterrätt käka vi chokladpudding och grädde, mums.
Den svarta labben haltar fortfarande lite grann, men vi håller ögonen på det och förresten vill vi ju helst inte uppsöka djursjukhuset en helg för hur dyrt blir inte det(tillräckligt dyrt att åka dit på vardagarna också).
Vi ska dit med taxen imorgoneftermiddag och vi får se vad de har att säga då.
Gubben har semester nästa vecka och han ska ägna den åt att bl.a köra hem ved från skogen. Jag ska jobba imorgonnatt och sen är jag ledig till nästa måndag. :-)
Jag vet vad jag borde göra de lediga dagarna(och det är inte att sitta framför datorn!) och jag hoppas att jag får det gjort också.
Nu väntar sängen igen och det ska faktiskt bli skönt att sova igen.


GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM ELEFANTDRÖMMAR!!!

3 kommentarer:

  1. En timme kvar på jobbet sen har jag frivecka, wow. Vi ska också köra ut ved men här blir det med hästarna. Ska bli skönt bara det vackra vädret håller sig

    SvaraRadera
  2. Har just laddat in "Den orolige mannen" i datorn, det är gott att ha några liggande där på kö.

    Jag tycker jämnt att andra hittar allt möjligt fräsigt på nätet men har nog inte tålamod att leta själv, elefanten var i alla fall väldigt söt och i lagom elefantformat! :-)

    Hoppas haltandet går över av sig själv!

    SvaraRadera
  3. Det är lätt att fastna framför Datorn.....ler!
    tiden bara rinner ivä !
    Skönt att få hem ved till nästa vinter.
    chokladpudding var det länge sen man åt,blev faktiskt lite sugen när jag läste om det.
    Hoppas det går bra med vovvarna.
    jag brukar lägga in lite "gubbar som rör sej" ibland. Varsågod! bara att ta om du hittar nån du vill ha!

    SvaraRadera