fredag 12 februari 2010

Nu är han hemma

våran älskade tax.
Tratt har han och den gillar han inte. Labbarna är jätteglada att han är här och försöker få igång honom, men han ska ta det lugnt i minst 14 dagar till.
Det är lite synd om honom eftersom han inte får gå lös på tomten som han brukar.
På djursjukhuset var de lite oroliga då han inte hade kissat ordentligt.
När vi kom ut därifrån så gick gubben och hund fram och tillbaka en liten stund och då satte han sig och bajsade iallafall.
Väl hemma så har han kissat flera gånger så nog blev vi riktigt lättade.
Han får inte hoppa eller gå i trappor så i natt har han sovit i en hundbur i vårt sovrum och det gick riktigt bra.
Jag var uppe vid halvsex och var ut med honom en sväng och sen har han sovit ensam i hallen medan jag och de andra två har sovit i ett rum innanför köket.
Igårkväll så åkte gubben iväg på ett möte(som vi båda skulle varit på) och jag tillbringade kvällen framför TV:n och broderade efterstygn på min tomte.

Tomten på spark
Undra om jag ska göra något nyttigt idag?

2 kommentarer:

  1. Hoppas han läker snabbt nu så han blir som vanligt igen. Svårt för de andra hundarna också att förstå att han ska ta det lugnt.
    Broderiet blir jättefint.

    SvaraRadera
  2. Åh! så skönt att du har Taxen hemma igen,och hoppas att det läker bra."stackars liten"!
    Tycker synd om din vännina som mist sin son,det måste vara det värsta som kan hända,att mista ett bar.
    Ditt broderi är som vanligt väldigt fint.
    Jag har virkat en ytterkruka att ha på köksbordet pluss 2 till,kommer nog in på bloggen i helgen.

    Natti Natti!

    SvaraRadera