onsdag 17 februari 2010

När jag kom hem

hade jag en tjurig tax i en hundbur i sovrummet.
Han hade vägrat gå ur buren när gubben skulle rasta honom imorse, men när jag kom så gick det med en himla fart.
Hundarna fick mat och sen gick vi ut och rastade oss(dem alltså).
Väl inne igen så bar jag upp taxen och han gick nästan raka vägen till buren och la sig där så det var bara att stänga burdörren.
Har sovit några timmar och när jag vaknade igen så var det bara att ta på sig kläderna och ta sig ut igen.
Tror att taxen tycker det är lite jobbigt att ha mig eller gubben efter sig när han ska ut och göra sina behov, han är ju van att springa lös i trädgården.
Nu har jag käkat frukost och lyssnar på sista CD av "Flickan som lekte med elden". Jag har lyssnat på den förut, men jag kände en längtan av att höra den igen.
Nu ska jag försöka ta mig i kragen och göra något...

P.S. Tror ni jag lyckas? D.S

3 kommentarer:

  1. När ska taxen få slippa buren och få börja röra sig igen?

    SvaraRadera
  2. Han ska till djursjukhuset på onsdag och ta stygnen och vi får se vad de säger då.

    SvaraRadera
  3. Förstår honom fullständigt *ler*

    SvaraRadera