måndag 15 februari 2010

En helg har

gått och jag har jobbat och jobbat.
I lördags mellan 12 och 20 och igår mellan 12 och 19. Jag har även varit iväg en sväng idag mellan 7 och 11.
Nu ska jag inte dit förrän imorgonkväll då jag ska jobba natt.
Vi har vankat omkring med taxen flera gånger och han kissade bara i lördags och ingenting annat och hönsmamman i mig började bli ganska orolig.
Då igår innan jag hann åka till jobbet så var gubben ute och han bajsade. Tror ni det var en matte som åkte till jobbet och såg solen som sken igår(den gjorde faktiskt det)?
I morse fick taxen följa med husse till jobbet och jag hämtade honom när jag slutat och vi var ut en vända i trädgården med de andra två och han bajsade även då. :-)
Igårkväll efter jobbet hämtade jag gubben och vi åkte till brorsans sambo och gratulerade henne på födelsedagen.
Gubben hade försökt få en tjurig tax i en hundbur, men han vägrade gå in i den så gubben ställde den med dörren öppen så att taxen inte skulle kunna ta sig från stället och de andra inte komma åt honom.
När vi kom hem var buren flyttad och taxen inte på plats.
Mitt hjärta gick upp i halsen och jag hann muttra om gubben och hans idéer då grabben kommer nerbärades på taxen.
Taxen hade försökt ta sig därifrån och grabben gick ner, bar upp honom till sig där han satt framför TV:n, tog av honom kragen och hade full koll på honom så han inte skulle slicka eller hoppa. De andra två fick vara kvar nerepå.
Och jag kan tala om att jag höll på att gråta glädjetårar för att han var så gullig. (Han gör mig inte alltid glad, men det är ju så med ungdomar).
Nu är det dags för mig att ta mig i kragen och få något vettigt gjort som att börja elda och starta en tvättmaskin.

3 kommentarer:

  1. Okej, jag har varit i skolan men jag tror också att jag inte kommer att få något vettigt gjort i dag. hehe.
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Härligt att vovven börjar komma tillbaka!!!

    SvaraRadera