torsdag 25 februari 2010

Dagen har gått i snorets

tecken då min näsa i ena stunden är täppt så jag knappt kan andas för att i nästa stund ge ifrån sig de kraftigaste nysningar man kan tänka sig.
Hade tänkt baka lite bullar idag, men jag avstod. Tror inte bullar med snor från min näsa är någon stor succé.
Bakade iallafall en sockerkaka som vi gjorde till tårtbotten eftersom jag fyller år idag.
Det enda som jag önskat mig är att jag ska vara frisk och att taxen ska bli bra och där är vi ett stycke på väg mot något positivt(hoppas jag).
På kvällen kom min svåger och svägerska in och drack kaffe och åt tårta. Jag fick en jättefin ljuslykta som vi ska ha ute på altanen i sommar.
Det var meningen att Broderi tjejen med sambo skulle komma, men tyvärr blev hon sjuk.
Vi bär fortfarande taxen upp och ner för trappan och igårkväll fick han lägga sig i buren, men utan krage.
Han la sig väl där och tjurade lite och somnade sen. Vid tre-tiden inatt väckte han gubben genom att gnälla så gubben öppnade burdörren. Som en pil hade han sprungit till min sida på sängen, hoppade upp och la sig bredvid mig. :-)
Jag vaknade vid fem och blev rädd när jag kände något mjukt bredvid mig. Upptäckte att det var taxen och gubben vaknade också till och kunde förklara för mig hur läget låg till.
Taxen fortsatte att sova nära mig ända till åtta och de alla tre tyckte det var dags att gå upp.
Han har fått springa lös idag och jag tror att han har uppskattat det mycket.

3 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!!!!
    Det är min tur( eller inte, beroende på ålder) imorgon. Hoppas du har haft en riktigt bra dag med stor och god tårta!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera