lördag 16 januari 2010

Ja, idag har det varit

en dag som jag/vi har hållit igång hela dagen.
Började med att klev upp strax efter åtta och tog fram potatis och skalade eller påbörjade iallafall det(gubben övertog den sysslan).
Gjorde sockerkaka som skulle vara till tårtan.
Fick i mig frukost och drog sen iväg och handlade.
Hem, fortsätta hjälpa till med maten och sätta tomtar i arbete.
Gubben åkte iväg och hämtade min farsa och när de kom hem var brorsan med familj här.
Vi åt köttfärs-Jansson med lite sallad till och sen tårta och kaffe.
När de åkte så var det bara att plocka undan och diska allt för att påbörja göra smet till våfflor som vi skulle bjuda gubbens familj på.
Jag var tvungen att åka en sväng till till affärn eftersom jag glömt lite när jag var dit på förmiddan.
Men det man inte har i huvudet får man ha i bensintanken!
Så det har med andra ord varit full rulle här idag.
Men nu väntar sängen på mig och imorgon ska vi göra ytterligare en sockerkaka som ska bli tårta för då kommer gubbens mor och far.
GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM OM TÅRTOR!!!
P.S. Det har varit väder även idag och det har varit några minusgrader. Det har även kommit ner lite nederbörd i form av snö. D.S


3 kommentarer:

  1. Ja det är toppen att ungarna är intresserad av bakning o matlagning.
    Här är snabba väderomslag, i går morse var det -26,5,fem timmar senare -2,5.
    Men vackert är det.

    SvaraRadera
  2. Åh vad sugen jag blev på sockerkaka och te, nu måste jag nog fika

    SvaraRadera
  3. Hoppsan! Full rulle, ser jag!

    SvaraRadera