torsdag 31 december 2009

Sitter här och

väntar på att år 2009 ska ta slut och år 2010 ska börja.
Året som gått har gått på tok för fort och jag är rädd för att nästa år försvinner lika fort som detta.
Ganska mycket har hänt, men det tråkigaste var att vår älskade katt Bruno blev påkörd i början på november.
Det som märks mest är väl att jag började blogga här för att visa vad jag håller på med i handarbetsväg, men på slutet nu har det mest blivit bara text.
Jag vet att en och annan läser det jag skriver och det är jag bara glad för, men först och främst har jag denna sida för mig själv som en liten påminnelse om dagar som gått.
Vi har en tomte på besök som ska fira in nyåret med oss och han lagade till potatisgratäng och min älskade gubbe stekte oxfilé och gjorde sås. Åt en sallad till det så jag är ganska mätt än, men vi ska snart äta lite chokladpudding och det blir nog lite chips innan detta år är slut.
Temperaturen har legat runt 7 minusgrader och det har kommit ner lite mer snö.
Vi har tittat på "Grevinnan och betjänten" och fått ett gott skratt. Det programmet är faktiskt ett måste varje nyårsafton.
Nu ska jag vara lite social men gubben och tomten så jag önskar er alla ett riktigt

GOTT NYTT ÅR!!!

1 kommentar:

  1. Så lika menyerna kan bli. Vi åt laxpatej till förätt och huvudrätten var lika som eran. Till efterrätt blev det jordgubbar, glass och ett glas likör.
    Hoppas du får ett härligt 2010. Gott Nytt År!

    SvaraRadera