måndag 14 december 2009

Så var det ytterligare

en dag att lägga till handlingarna och en dag mindre till julafton.
Jag har jobbat hela långa dagen och på min rast(3 timmar lång) var jag och mina arbetskamrater och käka julbord tillsammans.
Gott och trevligt.
Gubben drog iväg och handla lite skruv och frimärken till julkorten efter jobbet och sen har han fixat mat till sig och grabben(som varit hemma hela dagen och inte gjort någonting).
När detta var gjort så har han dammat lite till här hemma.
Vi blir nog klara till jul. :-)
Jag ska jobba mellan tre och åtta imorgon också så jag ska försöka ta mig i kragen och göra lite innan det.
Idag har det varit några minusgrader och framåt kvällen så började det snöa!
Får vi en vit jul?
Blir lite irriterad när jag läser tidningarna för det blir ju trafikkaos nu när snön kommer.
Alla vet väl att någon gång under vintern så brukar det komma snö och då är det bara att anpassa hastigheten efter det.
Förstår inte att det ska vara så konstigt.
Jag är fortfarande förkyld, men idag har jag iallafall inte nyst så jättemycket som jag gjorde ett tag igår. Nu sitter det mest i näsan känns det som och jag har haft lite huvudvärk idag.
Vågar inte ta någon feber för då blir jag nog jättesjuk och jag har inte tid med det nu.
Jag har lyxat till det och har tagit semester på fredag och det ska faktiskt vara skönt.
Nu börjar det vara dags att leta sig mot sängen igen.

GOD NATT OCH SOV GOTT OCH KÖR FÖRSIKTIGT IMORGON!!!

1 kommentar:

  1. jag har flyttat in på jobbet nu och här ska jag vara till julafton kl.20.oo så jag överlämnar städningen och allt annat till min gubbe

    SvaraRadera