fredag 25 december 2009

Här har vi bara

tagit det lugnt och käkat en hel massa(alldeles för mycket) godis under dagen.
Tittat lite på TV och sen har jag använt datorn ganska mycket idag. Har bl.a betalt månadens räkningar.
Och jag startade ingen dator igår.
Igårkväll när farsan, brorsan, svägerskan och brorsdottern åkt hem satte vi oss och tittade på TV och då passade jag på att sticka färdigt min andra disktrasa och börja på en ny.
Vi hade en riktigt trevlig dag igår med mycket mat, godis och julklappar till brorsdottern.
Hon blir nog lite bortskämd eftersom hon är enda barnbarnet på båda sidor. :-)
Men något hon var jätteglad åt var att farfar handlat hennes julklappar alldeles själv.
Det har kommit mera snö idag och det har varit plusgrader så nu försvinner väl snön.
Gubben sitter vid köksbordet och tittar på en gammal Beck-film med Carl-Gustav Lindstedt, Sven Wollter mfl. "Mannen på taket".
Kommer ihåg första gången jag såg den och jag tyckte det var otäckt. Kommer också ihåg scenen med den lille pojken som frågade varför poliserna låg där de låg. Att mitt i det otäcka var man tvungen att småle åt den skjutna polisen som försöker få bort honom och det slutar med att polisen svär åt pojken.
Idag och även igår så har jag semester från jobbet och det känns ganska skönt faktiskt. Skulle ha jobbat just nu.
Imorgon ska jag försöka ta mig i kragen och ta mig ut i friska luften en sväng.
I två dagar har jag/vi vaknat och det har varit så mörkt ute så jag/vi har inte förstått att klockan varit så mycket som den varit.
Men nu har det ju iallafall vänt så det går mot ljusare tider.

GOD FORTSÄTTNING PÅ JULHELGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar