måndag 23 november 2009

Vilken måndag känns

det som det har varit idag.
Strax före sex imorse så ringde telefonen och det var grabben som frågade om det gick bra att han och några kompisar kom hem och sov över natten. (Till saken hör att han skulle inte komma hem, skulle sova hos en kompis).
Natten halvsex på morgonen?
I vilket fall som helst så måste de nästan stått utanför dörren när han ringde för gubben och jag hann knappt gå på toa innan de kom.
Gubben har varit hemma idag eftersom han är ganska förkyld så det blev sovmorgon för oss efter han ringt till jobbet.
Jag var tvungen att sticka ner till byn och köpa hem lite mjölk och fil och när jag kom hem igen så började jag brodera på en hästsko. Hoppas nu att det blir bra. Bilder kommer när jag tagit några och sitter vid rätt dator.
Vid tolv knackade jag på grabbens dörr eftersom han skulle vara på ett möte klockan ett(ville vara lite snäll) och på tio minuter så var alla ungdomar ute.
Gubben och jag bara satt och gapade stort och fattade ingenting.
Klev in i duschen och sen åt jag en matlåda med potatis, stek, sås och grönsaker. Gott!
Drog sen iväg till jobbet och gjorde det jag skulle göra där.
Slutade klockan nio, men snacka lite med nattisen så klockan blev halvtio innan jag kom iväg hemåt.
Nu sitter jag här framför datorn eftersom jag bara var tvungen att kolla facebook och bloggarna era.
Men jag ska strax söka mig mot en säng och drömma om hur vacker jag kommer att bli imorgon när jag har varit och klippt mig och fått lite färg i håret.

GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM ENDAST GODA DRÖMMAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar