onsdag 4 november 2009

Uppstigen ur sängen

för ca 4 timmar sen.
Det blev lite längre sömn idag än vad jag brukar sova efter ett nattpass, men jag behövde det.
Efter "frukost" åkte jag till min jobbkommun och tog svininfluensavaccinet(långt ord) och än så länge har jag inte känt av större biverkning. Kommer nog att känna det i armen.
Denna vecka var det för personal inom vården och så tror jag det stod för barn mellan 3 och 5 år.
Tror ni att det bara var såna personer där?
Det var pensionärer, mfl som i mitt tycke inte hade där att göra om det bara skulle gälla för ovanstående grupper.
Förstår om föräldrar passar på och tar samtidigt med barnen, men de andra...
Jag kände t o m med igen två gubbar från min hemkommun och den ena är pensionär och den andra jobbar definitivt inte inom vården.
Hade jag vetat det så har jag nog nästan tagit med mig gubben så har ju han också fått en spruta.
Jag har aldrig haft influensa så jag varit jättedålig, men efter semestern blev jag förkyld och hade ont i halsen i flera veckor. Jag fick lite ångest då att jag skulle smitta dem som jag jobbar med så därför bestämde jag mig för att ta vaccinet.
Jag ska ta reda på disken efter oss medan gubben åker till morsan sin och hjälper henne med datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar