måndag 16 november 2009

Nu är den färdig

min halsduk.
Den blev 1,34 meter lång.
Och jag började med 30 maskor och jag tror jag hade 29 kvar när jag sluta.
Var den sista maskan tagit vägen vet jag inte.
Den blev väl inte så jämnt stickad heller, men jag är nöjd.
Nu återstår det bara att leta fram en synål så jag kan fästa trådarna. Hade jag haft mer garn av det här så hade jag börjat sticka på en till.
Men när vi var till Ullared i förra veckan så köpte jag garn för att sticka disktrasor och jag har ju även en tavla att brodera klart så nog har jag jobb så det räcker. :-)
Väntar på att gubben ska komma hem efter jobbet, han skulle köpa mjölk innan, så vi kan bestämma vad vi ska käka idag.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du har lite ork i alla fall. Feber som går upp och ner är inte kul. Glöm inte ta det lugnt bara.
    Så hoppas jag du kryar på dig

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig halsduk det blev, hoppas du mår lite bättre. verkar vara många som åkt på denna sjuka

    SvaraRadera